صفحه اصلي انجمن سايتثبت نامآرشيو نقشه سايتطراح قالب تماس با ما
تبلیغات
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 10
کل نظرات : 0
اعضاي سايت : 0

وضيعت آنلاين
افراد آنلاين : 1 نفر

آمار بازديد
بازديد امروز : 6 نفر
بارديد ديروز : 0 نفر
ای پی های امروز: 11 نفر
ای پی های ديروز : 4 نفر
بازديد هفته : 8 نفر
بازديد ماه : 88 نفر
بازديد سال : 924 نفر
بازديد کلي : 2,442 نفر
پيوندهاي روزانه
امکانات
تبلیغات

یدک کشیدن اتصال دو یا چند شی با یکدیگر است به طوری که ممکن است توسط یک منبع تغذیه یا منابع مشخص کشیده شود. منبع یدک کشی ممکن است یک وسیله نقلیه زمینی موتوری ، کشتی ، حیوان یا انسان باشد و بار هر چیزی باشد که بتوان آن را کشید. اینها ممکن است توسط یک زنجیر ، طناب ، میله ، پیچ ، سه نقطه ، چرخ پنجم ، کوپلینگ ، میله کشش ، سکوی یکپارچه یا سایر وسایل نگه داشتن اشیا together به هم در حین حرکت به هم متصل شوند.

 

در این مقاله که از سایت تهران امداد خودرو  و سایت ویکی پدیا گرفته شده است، به معرفی امداد خودرو پرداخته ایم!



یدک کشیدن ممکن است به راحتی تراکتور در حال کشیدن کنده درخت باشد. آشناترین شکل حمل وسایل نقلیه معلول یا غیرمجاز توسط کامیون یدک کش یا "خرابکار" است. سایر اشکال آشنا ، ترکیب تراکتور و تریلر و وسایل نقلیه باربری یا اوقات فراغت است که از طریق ضربه های تریلر توپی یا توری و گاردونی به کامیون ها و اتومبیل های کوچکتر متصل می شوند. در حالت مقابل ، وسایل نقلیه بازیافت مخزن بسیار سنگین و تراکتورهای عظیم عظیم درگیر در حمل بارهای یدک کشی سنگین که به میلیون ها پوند کشیده می شوند ، وجود دارند.


لازم است استانداردهای دولت و صنعت برای حامل ها ، روشنایی و اتصال به منظور اطمینان از ایمنی و قابلیت همکاری تجهیزات یدک کشی تدوین شده باشد.

 

 

 

 

 

از نظر تاریخی ، بارها را در امتداد رودخانه ها یا کانالها با استفاده از طنابهای باریک کشیده شده توسط مردان یا حیوانات کششی که در امتداد مسیرهای باریکی در حاشیه سواحل می کشیدند ، حمل می کردند. بعداً قایق های زنجیره ای آمدند. امروزه از قایق های یدک کش برای مانور شناورها و کشتی های بزرگتر استفاده می شود. طی هزاران سال صنعت دریانوردی از پیشرفت یک علم پیراست.


هواپیماها می توانند هواپیماهای دیگر را نیز بکسل کنند. سربازان و گلایدرهای حامل بار در پشت هواپیماهای مجهز به موتور مجهز می شوند ، که همچنان وسیله ای محبوب برای بالا بردن گلایدرهای اوقات فراغت مدرن است.

 

 

 

انواع تریلر

این بخش به یدک کشی وسیله حمل بار در پشت کامیون یا اتومبیل اشاره دارد.

 

اکثر تریلرها در یکی از سه دسته قرار می گیرند:

 

تریلرهای کوچکی که به ماشین ها و کامیون های کوچک متصل می شوند (SUV ، مینی ون ، و غیره):

تریلرهای کوچک محصور شده توسط چهار طرف و یک سقف کاملاً پوشانده شده اند. این نوع تریلرها به طور کلی برای حمل دام مورد استفاده قرار می گیرند زیرا از محتوای آن در برابر آب و هوا محافظت می کنند. مردم همچنین این نوع تریلرها را برای جابجایی جعبه ها ، مبلمان و سایر مواد اجاره می کنند.

از تریلرهای قایق مخصوصاً برای کشیدن قایق استفاده می شود. این نوع تریلرها برای بارگیری آسان در داخل و خارج از آب طراحی شده اند و بر اساس نوع خاص و سبک قایق خریداری شده خریداری می شوند. آنها تریلرهای باز هستند که به شکل خاصی برای نگهداری و ایمن سازی قایق ها ساخته شده اند ، اما به دلیل این خاصیت ، آنها یک دسته منحصر به فرد هستند.

وسایل نقلیه تفریحی (RV) وسایل نقلیه کمکی یا ون هایی هستند که غالباً به امکانات زندگی مجهز هستند. در حالی که برخی خودران هستند (شاسی کامیون یکپارچه) ، بسیاری از آنها به عنوان تریلر طراحی شده اند تا به یک تریلر متصل شوند. این اتصالات تریلر در پشت بسیاری از اتومبیل ها و کامیون ها معمول است و از تریلرهای RV معمولاً برای مسافرت های خارج از کمپ یا سفرهای جاده ای استفاده می شود. در انگلستان تریلرهای RV به کاروان معروف هستند.

تریلرهای طراحی شده برای حمل در یک پیکربندی تراکتور-تریلر "بزرگ دکل" (18 چرخ) که در بسیاری از تنظیمات وجود دارد:

تختخواب تخت یا تریلرهای باز ، که سکوهایی هستند که هیچ کناره و خطی ندارند. این نوع تریلر برای حمل وسایل بزرگ یا غیر متعارف به خوبی کار می کند. بعضی از آنها به قدری کوچک هستند که می توانند پشت ماشین ها بکشند.

تریلرهای مخزنی ، تریلرهایی هستند که به منظور دارا بودن مایعاتی مانند شیر ، آب یا سوخت موتور طراحی شده اند.

 


تریلرهای کانتینر "جعبه" های استاندارد بین مدلی هستند که می توانند با یک دالی (کامیون چرخدار) و پایه جلو نصب شوند. سپس می توانند در یک ترکیب استاندارد تراکتور و تریلر استفاده شوند. این کانتینرها نیز روی کشتی ها انباشته شده و به عنوان کامیون راه آهن مورد استفاده قرار می گیرند.

جعبه های تریلر غیر کانتینر دار نیز بسیار رایج هستند و مانند ظروف در بالا کار می کنند ، اما اغلب با پایه و دالی هستند که به طور دائمی در جعبه قرار می گیرند.

تریلرهایی برای کاربردهای خاص که ممکن است به یک وسیله نقلیه ویژه مانند تراکتور مزرعه نیاز داشته باشند. کامیون نظامی ، تانک یا نفربر ؛ یا یک "دکل بزرگ" غیرمعمول بزرگ. واگن های قطار بدون نیرو که پشت یک لوکوموتیو کشیده می شوند را نیز می توان در این گروه در نظر گرفت.

ایمنی یدک کشیدن

 

ملوانان V-22 Osprey را به یک اسکله در ایستگاه دریایی نورفولک یدک می کشند

رعایت نکات ایمنی برای یدک کشیدن صحیح کاروان یا تریلر / تریلر مسافرتی که با ظرفیت یدک کشی وسیله نقلیه شروع می شود و از اتصالات اکولایزر تا اتصال صحیح و قانونی زنجیرهای ایمنی ، رعایت می شود.

 

طبق اتحادیه ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده ، بیش از 65000 تصادف با وسایل نقلیه مسافری که یدک کش تریلر بودند در سال 2004 در ایالات متحده رخ داده است که تقریباً 20 درصد نسبت به سال قبل جهش کرده است.

 

در سال 2006 ، Master Lock مطالعه سالانه خود را در مورد ایمنی یدک کشی انجام داد تا ببیند چه تعداد آمریکایی محموله های خود را به درستی یدک می کشند. در این تحقیق ، Towing Troubles شامل پاسخ صاحبان تریلر در سراسر کشور شد و نشان داد که در حالی که اکثر دارندگان تریلر معتقدند که می دانند هنگام یدک کشی چه کاری انجام می دهند ، اکثر آنها از آموزش مناسب برخوردار نبودند. مستر لاک گزارش داد که 70 درصد دارندگان تریلر از روش صحیح یدک کشیدن بار خود اطلاع کامل ندارند.

 

یک عامل مهم در ایمنی یدک کشی "وزن زبان" است ، وزنی که تریلر با آن روی راننده یدک کش فشار می آورد. وزن ناکافی زبان باعث می شود تا تریلر هنگام یدک کشی به عقب و جلو حرکت کند. وزن زیاد زبان باعث ایجاد مشکل در وسیله نقلیه یدک کش می شود. [1]

 

زمان ارسال:دوشنبه 17 آذر 1399 نویسنده:مهسا روزمهر بازديد:43
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش

طراحی و کدنویسی قالب از : ابزار وبنیرو گرفته از : رزبلاگ

جست و جو

نویسندگان وبلاگ
آرشیو